вторник, 17 февруари 2009 г.

Битка




"Доведох Слънцето във Ада",


прошепна Дявола в ухото й.


"Но е разкъсано, кърви и страда,


измъчвам го с горещи спомени.






Сънува то, че топли хората


и лъч след лъч изпраща, но уви,


аз показвам му сълза в окото ти


и как ледът не се топи.




Как всяка капка Светлина


улавям аз във своя мрак,


и как само чиста болка и тъга


разяжда всеки сляп глупак.




Ела при мен и ще го пусна,


ела при мен и остани.


Ще те науча да си по изкусна


в своите така примамливи лъжи."




Погледна в Дявола лукаво,


за да скрие, че кърви.


Пое си въздух и отказа:


"Ха!Ти ли ще ме учиш на игри?




Ако поискам ще направя


нощта по - светла от деня,


и какво ще правиш ти тогава?


Ще ме накараш ли да спра?




Ами ако философски камък,


случайно аз изпусна на Земята,


нима ти няма да си жалък,


сам - самичък долу в Тъмнината?




Не ти си хитрият, а аз.


Аз владея твойте грехове.


Слънцето не е като нас,


то има достойнство и сърце..."






С човешки писъци проплака Дявола,


безсилен, но не напълно надхитрен...


Той знаеше, че все пак Слънцето


няма да изгрее един ден.




Залезът игриво се изкиска.


Подскочи и се скри в нощта.


Той бе свидетел без да иска


как Луната победи съвсем сама.




4 коментара: